אני אסיר תודה לכל מי שאמר ‘לא’ – הם הסיבה שעשיתי זאת בעצמי
אלברט אינשטיין
אפשר לתאר הכול בצורה מדעית, אבל אין בכך הגיון – יהיה זה חסר משמעות, כמו לתאר סימפוניה של בטהובן כשינויים בלחץ האוויר
אלברט אינשטיין
היכולת לחוש כי מאחורי כל דבר שאפשר לחוות נמצא משהו שמוחנו אינו מסוגל לתפוס. משהו שיופיו ושגיבותו מגיעים אלינו רק בעקיפין ובהשתקפויות רפות, זוהי דתיות, במובן הזה אני דתי
אלברט אינשטיין
לא נוכל לפתור בעיות באמצעות אותה צורת חשיבה שהשתמשנו כשיצרנו אותם
אלברט אינשטיין
מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות – במחשבה ובמעשה – ועם זאת רואים בשירות למען הכלל את משימת חייהם העיקרית
אלברט אינשטיין
הרבה יותר קל לפרק אטום מאשר לפרק דעה קדומה
אלברט אינשטיין
אי שפיות: לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות
אלברט אינשטיין
הדרך הנכונה לחנך בני אדם היא להיות להם לדוגמא
אלברט אינשטיין
מה שחשוב הוא לא להפסיק לשאול
אלברט אינשטיין
דמיון חשוב יותר מידע. ידע הוא מוגבל. דמיון – אינסופי
אלברט אינשטיין
עיקר מהותו וערכו של היחיד אינו בזכות היותו יצור מובדל, אלא בזכות היותו חלק מציבור אנושי גדול
אלברט אינשטיין
רק מי שלוקח סיכון והולך רחוק, מגלה עד כמה רחוק הוא יכול להגיע
אלברט אינשטיין